Saturday, February 28, 2009

cele 10 porunci



ce fac eu la ora 5 AM caut sa vad ce zice lumea despre cele 10 porunci (mereu ma apuca inspiratia dis de dimineata)

Astazi mi-a atras atentia aceasta postare:(spune el)

1. Eu sunt Domnul Dumnezeul Tau. Sa nu ai alti dumnezei afara de Mine. Asta mi-e clar. Dar daca nu ai nici un dumnezeu ? Atunci ce-i ?
2. Sa nu-ti faci chip cioplit, nici alta asemanare, nici sa te inchini lor. Am intrebat mai devreme. Dar daca n-ai niciun dumnezeu ?
3. Sa nu iei numele Domnului Dumnezeului tau in desert. Aici sunt doua variante. Te poti duce singur sau poti sa nu ai nici un dumnezeu, ca mai inainte.
4. Adu-ti aminte de ziua Domnului si o cinsteste. Presupun ca duminica e aia. Poti sa o cinstesti oricand ? Poti sa o cinstesti de mai multe ori ? Si cum trebuie sa o cinstesti ?
5. Cinsteste pa tatal tau si pe mama ta, ca bine sa-ti fie si multi ani sa traiesti pe pamant. Aici n-am nimic de comentat.
6. Sa nu ucizi. Tantari am voie ?
7. Sa nu fi desfranat. No, asta ce mai inseamna ? Ce n-ai voie ?
8. Sa nu furi. Ok, si asta am inteles-o.
9. Sa nu ridici marturie mincinoasa impotriva aproapelui tau. Daca nu spun nimic, sunt complice. Daca mint, tot nu-i bine. Dar daca nu mi-e aproape ?
10. Sa nu poftesti nimic din ce este al aproapelui tau. Asta sa o inteleg asa: daca vad la cineva ceva, eu sa nu vreau ce are, adica, dezvoltand, eu nu mai am voie sa vreau nimic ce exista. Atunci nu mai vreau nimic.



O întrebare interesantă din clipul Religulous: Chiar sunt "cele 10 porunci" standardul moral suprem după care să ne ghidăm?

* 4 dintre porunci sunt despre cum să îl slujeşti mai bine pe dumnezeul deşertului
* restul conţin anumite idei de bun simţ despre cum să acţionezi în aşa fel încât să nu te cerţi cu alţi bărbaţi din triburile deşertului: să nu te cerţi cu părinţii şi să nu atentezi la proprietatea altuia (viaţa, animalele şi femeia).

* Unde-s îndemnele anti-sclavie? Biblia permite sclavia şi chiar o încurajează dacă iei sub "oblăduire" femeile virgine ale triburilor învinse de tribul tău.
* Unde-s îndemnele contra torturii?
* Dar anti pedofilie?
* Anti viol? Vechiul Testament spune că dacă violezi o femeie trebuie s-o cumperi de la tac'su. Să-i plăteşti "paguba". Nu i-ai făcut ei un rău, ci i-ai provocat unul alt bărbat prejudiciu.


ei... cate bloguri atatea pareri
mai cautati si voi sa vedeti ce zice lumea

2 comments:

zurliu said...

Te dileşti la atâtea interpretări.

Unknown said...

No coment...subscriu!!

Google